Pravila
Top50 je priznanje koje PC Press od 1997. godine dodeljuje najboljim sajtovima, aplikacijama i nalozima na društvenim mrežama. Priznanja se dodeljuju u kategorijama: Vesti i mediji, eCommerce, Poslovni i društveni servisi, Dom i zabava, Obrazovanje i kultura, Sport i turizam, Mobilna aplikacija i Nalozi na društvenim mrežama: Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, YouTube i TikTok.
Stručni žiri 2024
Robert Čoban
Robert Čoban rođen je 27. jula 1968. godine u Baču, Vojvodina, Republika Srbija. Srednju školu završio je u Bačkoj Palanci, a studirao je na Pravnom fakultetu u Novom Sadu. Od 1990. godine radio je kao novinar – najpre kao dopisnik iz Novog Sada za dnevni list Večernje novosti (Beograd), magazin Arena (Zagreb) i sarajevski Naši Dani, kao i za časopise Vreme i Stav.
Godine 1992, sa grupom studenata, ponovo je pokrenuo mesečni studentski magazin pod nazivom Index. Nakon dva broja, cela redakcija je smenjena, te je pokrenut Nezavisni Index, koji će kasnije promeniti ime u Svet, prvi časopis buduće Color Press Group.
Danas je Robert Čoban na čelu najveće izdavačke kuće u regionu, Color Press Group, koja ima podružnice u svih šest zemalja bivše Jugoslavije. Grupa izdaje 110 magazina, poseduje 25 veb sajtova i godišnje organizuje preko 70 konferencija i festivala.
U portfoliju kompanije nalaze se brojni licencirani naslovi: The Economist, Diplomacy & Commerce, Hello!, Brava Casa, Gloria, Story, Grazia i mnogi drugi.
Među konferencijama koje organizuje Color Press Group izdvajaju se: Pro Femina, Food Talk, The Economist: World in…, Digital, Book Talk, CSR Serbia, Serbia Goes Green, i brojne druge.
Slobodan Marković
Slobodan Marković radi kao savetnik za digitalne tehnologije u Programu Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji. Već duže od 20 godina aktivno učestvuje u zastupanju i formulisanju IKT politika u Srbiji. Pre UNDP, radio je u Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) kao savetnik za IKT politiku i odnose sa internet zajednicom. Između 2014. i 2017. bio je član Multistakeholder Advisory Group (MAG), koja savetuje Generalnog sekretara UN u vezi sa svetskim Forumom o upravljanju internetom (IGF). U periodu od 2008. do 2012. bio je specijalni savetnik ministarke u Ministarstvu telekomunikacija i informacionog društva, gde je učestvovao u donošenju niza propisa iz oblasti telekomunikacija, e-uprave i e-poslovanja. Godine 2010. uručena mu je nagrada “e-Trgovina AWARD“ za decenijski doprinos ranom razvoju e-poslovanja u Srbiji.
Jana Dačović
Jana Dačović je jedna od prvih balkanskih influenserki, a na svojim profilima godinama stiče poverenje i deli svoj život sa publikom. To poverenje ju je dovelo do saradnji sa mnogim brendovima na polju šminke, mode, hrane, tehnologije…
Popularnost je stekla video savetima za tinejdžere na svom You Tube kanalu „Jana Dačović“. Objavljivanjem sadržaja na YouTube-u se aktivno bavi od 2014. godine, a do januara 2025. godine je stekla više od 693 hiljade pretplatnika i 196 miliona pregleda. Veoma je popularna i na društvenim mrežama, a na Instagramu je prati 790 hiljada pratilaca iz raznih delova nekadašnje Jugoslavije. Posebno su interesantna druženja s obožavaocima, tzv. meetup-i na kojim se skupi i po nekoliko hiljada dečaka i devojčica.
Prošle godine osvojila je prestižnu Top50 nagradu u kategoriji Instagram.
Aleksa Simić
Aleksa Simić, poznatiji kao “halomilice” na društvenim mrežama, rođen je u Valjevu, gde je završio osnovnu i srednju školu. Nakon preseljenja u Beograd, započeo je karijeru u IT sektoru, radeći za američku kompaniju.
Njegov ulazak u svet društvenih mreža započeo je krajem 2022. godine, tokom oporavka od operacije koja ga je zadržala kod kuće. Tada je počeo da snima video reakcije na TikToku, a početkom 2023. otvorio je i Instagram profil pod imenom “halomilice”. Njegovi duhoviti i sarkastični komentari na razne video sadržaje brzo su privukli pažnju publike, čineći ga jednim od prepoznatljivih lica na regionalnoj influenserskoj sceni.
Aleksa ističe da mu je influenserski rad hobi i da ne planira da napusti primarni posao u IT industriji. Njegov moto “Sarkazam, ne hejt” odražava pristup stvaranju sadržaja, fokusirajući se na humor bez negativnosti. Iako su njegovi video snimci šaljivog karaktera, uvek je spreman da ukloni sadržaj ako neko od učesnika izrazi nelagodnost.
Pseudonim “halomilice” postao je toliko popularan da ga ljudi često oslovljavaju sa “Milice” na ulici, na šta se on sa osmehom odaziva. Identitet “Milice” ostaje tajna, koju planira da otkrije kada dostigne određeni broj pratilaca na društvenim mrežama.
Kao influenser, Aleksa naglašava važnost autentičnosti i odgovornosti, posebno prema mlađoj publici, savetujući ih da se pre donošenja odluka konsultuju sa roditeljima ili nastavnicima. Njegov sadržaj odražava svakodnevne situacije i probleme, često sa dozom sarkazma, ali bez namere da ikoga uvredi.
Aleksa je prošle godine osvojio Top50 priznanje u kategoriji TikTok.